Την πρώτη ουσιαστική απάντηση «με έργα» απέναντι στον ανταγωνισμό των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας αποφάσισε να δώσει η ΔΕΗ. Έτσι η εταιρεία εγκαινιάζει μια νέα υπηρεσία καλύτερης εξυπηρέτησης των εμπορικών πελατών της, δηλαδή την κατηγορία με τις περισσότερες διαρροές προς εναλλακτικούς παρόχους. Στη συγκεκριμένη κατηγορία, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της ΔΕΗ, το μερίδιο αγοράς αναμένεται να πέσει στο 86,1% από 98,3% πέρυσι.
Απέναντι σε αυτή την τάση, η αντίδραση της διοίκησης της ΔΕΗ είχε περιοριστεί μόνο στο αίτημα για αναδιάρθρωση – εξορθολογισμό των τιμολογίων της. Η αναδιάρθρωση σημαίνει πρακτικά μειώσεις χρεώσεων για κάποιους καταναλωτές όπως οι εμπορικοί πελάτες και αυξήσεις για κάποιες άλλες. Μάλιστα η ΔΕΗ βιάζεται και πιέζει να προχωρήσει στις μειώσεις, κλείνοντας το δρόμο για τη δραστηριοποίηση των «εναλλακτικών». Αντίθετα, όπως είναι λογικό, δε βιάζεται να προχωρήσει στον εξορθολογισμό των τιμολογίων που επιδοτούνται σταυροειδώς, καθώς οι αυξήσεις αυτές θα ανοίξουν την πόρτα του ανταγωνισμού για μεγαλύτερο αριθμό πελατών ακόμη και οικιακών. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το σημερινό status quo –που περιγράφεται σχηματικά ως σταυροειδής επιδότηση– σε κάποιες κατηγορίες το κόστος του ρεύματος είναι υπέρμετρα μεγάλο, ούτως ώστε να συντηρούνται φθηνές χρεώσεις κάτω του κόστους σε άλλες κατηγορίες πελατών. Και βέβαια στο πλαίσιο της στρέβλωσης αυτής, η ΔΕΗ αναγκάζεται να κάνει εκτεταμένη χρήση –σπατάλη σύμφωνα με ορισμένους– περιορισμένων πλουτοπαραγωγικών εθνικών πόρων όπως ο εγχώριος λιγνίτης.
Το σκηνικό συμπληρώνουν οι συνδικαλιστές της ΔΕΗ που αντιτίθενται στην απελευθέρωση της αγοράς και ζητούν τη διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης, χωρίς να επιτρέπεται σε... «αεριτζήδες – αετονύχηδες» (σύμφωνα με την ορολογία που κατά κόρον χρησιμοποιεί η ΓΕΝΟΠ) να αποσπούν πελάτες από τη ΔΕΗ.
Σε πείσμα όλων των παραπάνω λοιπόν, χθες ανακοινώθηκε από τη ΔΕΗ ότι στο πλαίσιο της ΔΕΘ θα παρουσιαστεί μια νέα υπηρεσία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπορικών πελατών μέσης τάσης με την επωνυμία Άρτεμις. Μέσω του συστήματος «Άρτεμις» προσφέρονται διάφορες υπηρεσίες όπως παρακολούθηση της κατανάλωσης, συγκριτική τιμολόγηση με όλα τα τιμολόγια Μέσης Τάσης και άλλα στοιχεία του προφίλ του καταναλωτή που βοηθούν τον πελάτη να προγραμματίζει καλύτερα τις καταναλώσεις του και να πετυχαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει τεράστια σημασία καθώς δείχνει ότι υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης της ΔΕΗ ακόμη και για όσο διάστημα διατηρούντα τα ρυθμιζόμενα τιμολόγια. Περιθώρια που επί 2 χρόνια (όσο δηλαδή είναι ανοιχτή η αγορά της λιανικής) δεν έχουν αξιοποιηθεί. Επιπλέον, η πρωτοβουλία της ΔΕΗ, δείχνει ότι ο ανταγωνισμός των ιδιωτών, κινητοποίησε την επιχείρηση να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες προς τους πελάτες της.
Απέναντι σε αυτή την τάση, η αντίδραση της διοίκησης της ΔΕΗ είχε περιοριστεί μόνο στο αίτημα για αναδιάρθρωση – εξορθολογισμό των τιμολογίων της. Η αναδιάρθρωση σημαίνει πρακτικά μειώσεις χρεώσεων για κάποιους καταναλωτές όπως οι εμπορικοί πελάτες και αυξήσεις για κάποιες άλλες. Μάλιστα η ΔΕΗ βιάζεται και πιέζει να προχωρήσει στις μειώσεις, κλείνοντας το δρόμο για τη δραστηριοποίηση των «εναλλακτικών». Αντίθετα, όπως είναι λογικό, δε βιάζεται να προχωρήσει στον εξορθολογισμό των τιμολογίων που επιδοτούνται σταυροειδώς, καθώς οι αυξήσεις αυτές θα ανοίξουν την πόρτα του ανταγωνισμού για μεγαλύτερο αριθμό πελατών ακόμη και οικιακών. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το σημερινό status quo –που περιγράφεται σχηματικά ως σταυροειδής επιδότηση– σε κάποιες κατηγορίες το κόστος του ρεύματος είναι υπέρμετρα μεγάλο, ούτως ώστε να συντηρούνται φθηνές χρεώσεις κάτω του κόστους σε άλλες κατηγορίες πελατών. Και βέβαια στο πλαίσιο της στρέβλωσης αυτής, η ΔΕΗ αναγκάζεται να κάνει εκτεταμένη χρήση –σπατάλη σύμφωνα με ορισμένους– περιορισμένων πλουτοπαραγωγικών εθνικών πόρων όπως ο εγχώριος λιγνίτης.
Το σκηνικό συμπληρώνουν οι συνδικαλιστές της ΔΕΗ που αντιτίθενται στην απελευθέρωση της αγοράς και ζητούν τη διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης, χωρίς να επιτρέπεται σε... «αεριτζήδες – αετονύχηδες» (σύμφωνα με την ορολογία που κατά κόρον χρησιμοποιεί η ΓΕΝΟΠ) να αποσπούν πελάτες από τη ΔΕΗ.
Σε πείσμα όλων των παραπάνω λοιπόν, χθες ανακοινώθηκε από τη ΔΕΗ ότι στο πλαίσιο της ΔΕΘ θα παρουσιαστεί μια νέα υπηρεσία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπορικών πελατών μέσης τάσης με την επωνυμία Άρτεμις. Μέσω του συστήματος «Άρτεμις» προσφέρονται διάφορες υπηρεσίες όπως παρακολούθηση της κατανάλωσης, συγκριτική τιμολόγηση με όλα τα τιμολόγια Μέσης Τάσης και άλλα στοιχεία του προφίλ του καταναλωτή που βοηθούν τον πελάτη να προγραμματίζει καλύτερα τις καταναλώσεις του και να πετυχαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει τεράστια σημασία καθώς δείχνει ότι υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης της ΔΕΗ ακόμη και για όσο διάστημα διατηρούντα τα ρυθμιζόμενα τιμολόγια. Περιθώρια που επί 2 χρόνια (όσο δηλαδή είναι ανοιχτή η αγορά της λιανικής) δεν έχουν αξιοποιηθεί. Επιπλέον, η πρωτοβουλία της ΔΕΗ, δείχνει ότι ο ανταγωνισμός των ιδιωτών, κινητοποίησε την επιχείρηση να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες προς τους πελάτες της.
Έχει δε ιδιαίτερη σημειολογική αξία ότι η παρουσίαση του συστήματος θα γίνει στο πλαίσιο της ΔΕΘ, εκεί όπου η ΔΕΗ στο παρελθόν παραδοσιακά έχει δείξει το καλό της πρόσωπο, εκείνο της επιχείρησης που καινοτομεί και βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Όπως για παράδειγμα συνέβη στις 4 Σεπτεμβρίου του 1960 όταν στην 25η ΔΕΘ η ΔΕΗ πραγματοποίησε την πρώτη τηλεοπτική εκπομπή στην Ελλάδα. 50 χρόνια μετά, υπό την πίεση του ανταγωνισμού των ιδιωτών, η ΔΕΗ εμφανίζει ξανά το καλό της πρόσωπο και πάλι στην έκθεση της Θεσσαλονίκης. Τυχαίο;
capital
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου