Ο «Παπανικολής» θα σήκωνε (ελληνική) σημαία την Παρασκευή στο Κίελο. Βενιζέλος και αρχηγός του Π.Ν. είχαν ετοιμάσει κοστούμια, είχαν βγάλει εισιτήρια και ήταν έτοιμοι για τα... ταρατατζούμ τηςπαραλαβής του υποβρύχιου (που παλαιότερα... έγερνε), αλλά τα 300 εκατομμύρια που έπρεπε να πάρουν οι Γερμανοί δεν καταβλήθηκαν. Χωρίς λεφτά... σημαία δεν έχει προς το παρόν. Οι εργαζόμενοι στον Σκαραμαγκά βέβαια όπου να ’ναι θα σηκώσουν μαύρες παντιέρες και ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Βαγγέλης Βασιλάκοςκούνησε μαντήλι. Έπειτα από 4,5 χρόνια στη θέση αυτή, ο Βασιλάκος αποφάσισε να την «κάνει»…
Η εμφάνισή του (Βασιλάκου) και η αποχώρησή του κατά κάποιο τρόπο ταυτίζονται με την υπόθεση του υποβρυχίου «Παπανικολής», το οποίο έχει γίνει θρύλος από το γνωστό πρόβλημα της κλίσης που έπαιρνε: μόλις 53 μοίρες... έγερνε!
Το φθινόπωρο του 2006 ο Β. Βασιλάκος ήταν ήδη ΓΔΕ, διορισμένος από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και είχε προϊστάμενο υπουργό τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη.
Εκείνη την εποχή ο τότε Α/ΓΕΝ ναύαρχος Δημήτρης Γούσης τους λέει... τα μαντάτα: «Το υποβρύχιο γέρνει, εγώ υπογραφή παραλαβής δεν βάζω».
Τότε, αντί να προσφύγουμε εμείς στη Διεθνή Διαιτησία, αποφασίσαμε ν’ αρχίσουμε τις συζητήσεις.
Ο Βασιλάκος φερόταν να ήταν κάθετα αντίθετος, αλλά δεν αποφάσιζε εκείνος. Το καλοκαίρι του 2008 το πράγμα είχε μπει σε μια ρέγουλα και οι Γερμανοί είχαν συμφωνήσει να κλείσει το θέμα με τη ναυπήγηση δύο παλαιότερου τύπου υποβρυχίων (209) και ταυτόχρονη ματαίωση προγράμματος εκσυγχρονισμού άλλων υποβρυχίων. Άγνωστο γιατί η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν «έτρεξε» αυτή τη λύση και οι Γερμανοί, που από τότε άλλα είχαν στο μυαλό τους, έκαναν πίσω. Παραμονές των εκλογών του 2009 προσέφυγαν εκείνοι στη Διεθνή Διαιτησία και μας έβαλαν μια και καλή στη γωνία.
Μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 ο Βαγγέλης Βενιζέλος ανέλαβε το υπουργείο Άμυνας. Στην πιάτσα των εξοπλισμών όλοι περίμεναν ότι θα τοποθετούσε νέο διευθυντή εξοπλισμών. Ο Βασιλάκος ήταν στο στόχαστρο γιατί δεν προχωρούσε το παραμικρό θέμα προς την επίλυσή του, προφασιζόμενος πολλές φορές ακόμη και τυπικές λεπτομέρειες.
Αυτό δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα σε κάποιες εταιρείες και το κλίμα εναντίον του ήταν βαρύ. Παρ’ όλα αυτά ο Βενιζέλος αποφάσισε να τον κρατήσει στη θέση του προκαλώντας μεγάλη έκπληξη σ’ όσους δεν τον γνωρίζουν.
Ο «Μπένι», αφού διαπίστωσε ότι το μόνο πρόβλημα του Βασιλάκου ήταν οι εμμονές του, τον διατήρησε στην καρέκλα του ΓΔΕ. Οι λόγοι που τον οδήγησαν σ’ αυτή την απόφαση είναι διαφορετικοί, ανάλογα με το ποιο κέντρο έχει κάνει την εκτίμηση. Μέχρι ως «ρουσφέτι» του «Μπένι» στην Ντόρα πήγαν να το παρουσιάσουν. Το πιο λογικό είναι ότι κανείς στην κυβέρνηση και πολύ περισσότερο στο Πεντάγωνο δεν «καιγόταν» να βρει νέο ΓΔΕ. Όπως φάνηκε πολύ γρήγορα, τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν τα επόμενα χρόνια δεν θα είχαν να κάνουν με αγορές νέων εξοπλισμών.
Η συνεργασία Βενιζέλου - Βασιλάκου ήταν τυπική, αλλά χωρίς προβλήματα.
Ο Βενιζέλος αξιοποίησε την εμπειρία του Βασιλάκου στο θέμα της
σύμβασης των υποβρυχίων όταν άρχισαν οι διαπραγματεύσεις με τους Γερμανούς, οι οποίοι δεν ήθελαν ούτε να τον βλέπουν και είχαν θέσει όρο να μην είναι παρών. Τον είχε δίπλα του στη Βουλή όταν ενημέρωνε για τη συμφωνία που προσπαθούσε να κλείσει για υποβρύχια και ναυπηγεία και γενικώς οι επαφές τους ήταν συχνές.
Παρά το γεγονός ότι η αποχώρηση Βασιλάκου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απρόσμενη, η επιλογή του χρόνου που επέλεξε για να υποβάλει εγγράφως την παραίτησή του προκαλεί ερωτήματα και συνειρμούς.
Ψάχνουν 300 εκατ. ευρώ
Η κυβέρνηση ψάχνει (και δεν βρίσκει) 300 εκατ. ευρώ για να μπορέσει τελικά να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής». Η ναυπήγηση του εν λόγω υποβρυχίου – θα πρέπει να θυμίσουμε – αποτέλεσε την αφορμή για τη σκληρή ελληνογερμανική σύγκρουση που τελικά οδήγησε στην πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Αλέξανδρο (Ισκαντάρ) από το Άμπου Ντάμπι. Παρά την πώλησή τους, ωστόσο, τα ναυπηγεία και οι εργαζόμενοί τους εξακολουθούν να ακροβατούν σε τεντωμένο σκοινί.
◆Η Ε.Ε. έχει στείλει έγγραφο με το οποίο δίνει λύση στο θέμα του προστίμου που είχαν «φάει» τα ναυπηγεία στο παρελθόν λόγω παράνομων κρατικών επιχορηγήσεων. Το πρόστιμο μαζί με τους τόκους πάει στα 450 εκατομμύρια ευρώ. Για να γλιτώσουμε το πρόστιμο πρέπει να χωρίσουμε την έκταση του ναυπηγείου σε στρατιωτική κι ιδιωτική, να πουλήσουμε τη δεύτερη και να καθαρίσουμε με το πρόστιμο.
◆Οι Γερμανοί περιμένουν – τι άλλο – να εισπράξουν τα πρώτα 300 εκατομμύρια από το 1 δισ. 300 εκατομμύρια της νέας παραγγελίας δύο ακόμη υποβρυχίων.
◆Οι 1.300 εργαζόμενοι περιμένουν ακόμη να πληρωθούν. Η μισθοδοσία είναι περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.
◆Ο Ισκαντάρ Σάφα λέει ότι η Άμπου Ντάμπι Μαρ, στην οποία είναι μπλεγμένη και η πριγκιπική οικογένεια, δεν μπορεί να υπογράψει όσο υπάρχουν όλες αυτές οι εκκρεμότητες και προτείνει για να διευκολύνει υποτίθεται τους Γερμανούς να φέρει μία... θυγατρική εταιρεία για να βάλει τζίφρα. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει δεκτό από την ελληνική πλευρά.
Μ’ αυτό το απίστευτο αλαλούμ σε εξέλιξη εμείς τι άλλο να πούμε; Ο Αϊ Νικόλας να βάλει το χέρι του...
topontki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου