Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Το σχέδιο ανασυγκρότησης της Αττικής μέχρι το 2014 Πεζόδρομος η Πανεπιστημίου, μονοδρόμηση για Πατησίων και Αχαρνών

http://img.protothema.gr/823E534F7DB0D3C006B6AFF0F864EE7E.jpg
Ένα ευρύτατο πρόγραμμα αναπλάσεων, πρασίνου και πεζοδρομήσεων σαφώς Αθηνοκεντρικό, σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος μέχρι το 2014, παρουσιάζοντας το προφίλ μιας σύγχρονης πόλης, δέκα χρόνια μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στόχος του υπουργείου είναι να αποσυμφορήσει την πόλη από την κίνηση των οχημάτων, ενισχύοντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να δώσει τόπο στους ποδηλάτες και τους πεζούς και να δημιουργήσει νέους πόλους πρασίνου που θα έχουν την μορφή των αστικών και μητροπολιτικών πάρκων.

Στο πλαίσιο αυτό μελετάται η επέκταση του τραμ στην Πατησίων με παράλληλη μονοδρόμηση του δρόμου όπως επίσης και της Αχαρνών. Σκοπός είναι να δημιουργηθούν δύο δρόμοι αντίθετης φοράς ώστε να υπάρξει χώρος για την δημιουργία λεωφορειολωρίδων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίου και ποδηλατοδρόμων.

Μεγάλο ζητούμενο παραμένει η χρηματοδότηση του προγράμματος αναπλάσεων.

Σύμφωνα με το υπουργείο εκτός από πόρους του ΕΣΠΑ και του πράσινου Ταμείου εξετάζεται η δυνατότητα ειδικής φορολόγησης υπέρ των αναπλάσεων των υπεραξιών που προκύπτουν από μεγάλες επενδύσεις και πολεοδομικές παρεμβάσεις για τα ιδιωτικά ακίνητα.

Χωρίς αυτοκίνητα η Πανεπιστημίου

Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα Αθήνα-Αττική 2014, η υπουργός κ. Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, η οποία θα μετατραπεί σε άξονα της δημόσιας συγκοινωνίας. Ο βασικός λόγος που επιλέγηκε η πεζοδρόμηση αυτή είναι η θέση, η ιστορία και η πολεοδομική ιστορία της περιοχής του κέντρου καθώς και η σημασία της για την δημόσια συγκοινωνία.

Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα είναι διεθνής και θα προκηρυχθεί αμέσως μετά την έγκριση πολεοδομικών ρυθμίσεων και την οριστικοποίηση της χάραξης των γραμμών του τράμ. Ήδη εκπονείται με ταχείες διαδικασίες, η κυκλοφοριακή μελέτη του έργου, η οποία θα εξετάσει την δημιουργία μικρού δακτυλίου από τις οδούς Λ. Συγγρού-Β. Κωνσταντίνου-Β. Σοφίας με στόχο την ενοποίηση του Άγνωστου Στρατιώτη, της Βουλής και του Εθνικού Κήπου με την πλατεία Συντάγματος και την απόδοση ζωτικού χώρου για το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης –Φιξ.

Νέοι χώροι πρασίνου

Το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ για το 2014 προβλέπει την δημιουργία νέων χώρων πρασίνου με την ανάπτυξη των μητροπολιτικών πάρκων σε Γουδί-Ιλύσια, το Ελληνικό και την αναβάθμιση του Πάρκου Αντώνης Τρίτσης στα δυτικά προάστια της Αθήνας. Η κ. Μπιρμπίλη, απέφυγε πάντως να ανοίξει πλήρως τα χαρτιά της σχετικά με τα σχέδια για το Ελληνικό, υποστηρίζοντας ότι είναι ένα σύνθετο έργο που απαιτεί γενναίες παρεμβάσεις και απαιτεί την επίλυση θεμάτων όπως είναι το ιδιοκτησιακό, το οποίο περιπλέκει τα πράγματα.

Το βέβαιο είναι ότι το πάρκο εκτός από χώρος πρασίνου, πολιτιστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων αναψυχής, θα φιλοξενήσει και άλλες χρήσεις χωρίς όμως να χρειαστεί η εκποίηση γης αλλά μέσα από μακροχρόνιες μισθώσεις με ιδιώτες, με στόχο την κατασκευή, την ανάπλαση και την συντήρηση του πάρκου. Το υπουργείο υπόσχεται να οριστικοποιήσει τα σχέδια για το Ελληνικό εντός του έτους.

Το πρόγραμμα Αττική-Αθήνα 2014 προβλέπει επίσης:
-την ανάπλαση τριών πλατειών του κέντρου και συγκεκριμένα των Αγίου Παντελεήμονα, Αττικής και Αγίου Νικολάου Αχαρνών
-την ανάπλαση της λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας –Κερατσινίου συνδυάζοντας την δημιουργία χώρων πρασίνου αναψυχής και πολιτισμού με την ανάπτυξη Κέντρου Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων και διατήρηση σε επιλεχτικά σημεία της βιομηχανικής ανάπτυξης
-την κύρωση των δασικών χαρτών όλης της περιφέρειας Αττικής μέχρι το 2014 με στόχο οι πρώτοι χάρτες να κυρωθούν μέχρι τα τέλη του έτους
-την δημιουργία ποδηλατοδρόμου από το Φαληρικό όρμο έως τα Λιμανάκια της Βουλιαγμένης και ποδηλατόδρομο μήκους 25 χλμ από την Κηφισιά ως το Φαληρικό Όρμο που θα ακολουθήσει την χάραξη του ΗΣΑΠ. Η σχετική μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος και το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 10 εκ. ευρώ.
- την ανάσχεση της διάσπαρτης δόμησης και της αστικής διάχυσης και τον έλεγχο των αυθαιρέτων μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων που όμως δεν έχει ακόμη ξεκινήσει να λειτουργεί.

Παράλληλα θα προωθηθούν ολοκληρωμένες μελέτες Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων κατά προτεραιότητα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί και παρουσιάζουν τάσεις αστικής διάχυσης στη Βόρεια και Δυτική Αττική. Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιοχές Ν. Μάκρης, Μαλακάσας, Ωρωπού, Πολυδενδρίου, Μαγάρων.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αριστη αποφαση. Να μη διαμαρτυρονται και οι αραπηδες "συμπατριωτες" μας, που εχουν καταλαβει το ιστορικο κεντρο και τα συμβολα της πολης, οτι τους κοβουν τη δουλεια τα αυτοκινητα.