Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Άρχισα στα 25 τον πόλεμο της ρυτίδας

Οι πωλήσεις προϊόντων αντιγήρανσης για γυναίκες ακόμα και στην ηλικία των 30 αυξάνονται γύρω στο 5%- Και οι άντρες φανατικοί οπαδοί της περιποίησης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μαρία Βασιλείου Μάρθα Καϊτανίδη

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Η περιποίηση με  αντιγηραντικές  κρέμες τονώνει την  ψυχολογία της  και τη βοηθά να  κερδίζει και τις  εντυπώσεις στον  επαγγελματικό  τομέα, λέει η κ.  Γιαννούση
«Χρησιμοποιώ ανελλιπώς, πρωί και βράδυ, κρέμες ενυδάτωσης και αντιγήρανσης. Είναι μία συνήθεια που δεν στοχεύει μόνο στη βελτίωση της εικόνας μου για να είμαι απλώς αρεστή στους άλλους. Το να προσέχω την εξωτερική μου εμφάνιση είναι προσωπική μου ανάγκη. Σημασία έχει να αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου- νιώθω αυτοπεποίθηση».

Άλλωστε, αν και η κ. Χαρά Γιαννούση, δημόσιος υπάλληλος, διανύει το 43ο έτος της ηλικίας της, παραδέχεται πως οι κρέμες που μάχονται τις ρυτίδες έχουν μπει στη ζωή της από τα 25 της! Ο λόγος; Αρχικά, η ποιότητα του δέρματός της. Παραδέχεται όμως ότι φροντίζει τον εαυτό της και για έναν επιπλέον λόγο: έρχεται καθημερινά σε επαφή με κόσμο λόγω του επαγγέλματός της και συνεπώς η εμφάνισή της είναι ένα μέσο για να κερδίζει τις εντυπώσεις.

Σε φανατικούς οπαδούς της νεότητας αναδεικνύονται οι Έλληνες. Αψηφώντας την οικονομική κρίση, επιμένουν να αγοράζουν κρέμες αντιγήρανσης, και μάλιστα επώνυμες και ακριβές μάρκες. Έτσι, ενώ η αγορά των καλλυντικών με ετήσιο τζίρο 1,5 δισ. ευρώ συρρικνώνεται κατά 5% έως 7%, τα προϊόντα που υπόσχονται νεότητα διατηρούν τις πωλήσεις τους σταθερές.

Αν και ακούγεται παράδοξο, στη μάχη κατά του χρόνου μπαίνουν ολοένα και μικρότερης ηλικίας γυναίκες. Οι πωλήσεις προϊόντων αντιγήρανσης που απευθύνονται σε γυναίκες ακόμα και στην ηλικία των 30 αυξάνονται γύρω στο 5%. Ξεπερνούν σε δυναμική ακόμη και τα προϊόντα τα οποία αγοράζουν οι γυναίκες που έχουν πατήσει τα 50, που βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνουν κατά 3% φέτος.

Όπως δείχνουν έρευνες σε ευρωπαϊκές χώρες, το 67% των γυναικών άνω των 50 δηλώνουν ότι θέλουν να παραμείνουν ελκυστικές και να είναι σε φόρμα. Δεν είναι λοιπόν, τυχαίο, όπως δηλώνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας καλλυντικών στην ελληνική αγορά, ότι σχεδόν όλα τα νέα καλλυντικά που λανσάρουν οι εταιρείες αφορούν κρέμες αντιγήρανσης.

Νέας τεχνολογίας
Έτσι, στη μάχη κατά του χρόνου μπαίνουν από κρέμες ανόρθωσης και αναδιαμόρφωσης του περιγράμματος του προσώπου μέχρι ενεργοποιητές νεότητας που βασίζονται σε εξαντλητικές επιστημονικές έρευνες. Πρόκειται για προϊόντα νέας γενιάς τα οποία στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία.

Πόλεμο στις ρυτίδες έχουν κηρύξει και οι άντρες. «Αγοράζω ενυδατική κρέμα από τότε που ήμουν φοιτητής» παραδέχεται ο 28χρονος Μάνος Στεφανής, μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας της εκπομπής «Τraction».

«Πλέον, πολλές εταιρείες διατηρούν στα καταστήματα καλλυντικών ξεχωριστά τμήματα που ειδικεύονται σε προϊόντα αποκλειστικά για τους άνδρες, συνεπώς δεν αισθάνομαι άβολα. Άλλωστε, πρόκειται για μία θετική εξέλιξη που αφορά εκτός από τον καλλωπισμό και την υγιεινή», υπογραμμίζει. Και παρ΄ όλο που ο Μάνος είναι μόλις 28 ετών, σε μια ηλικία όπου απουσιάζουν τα σημάδια γήρανσης, παραδέχεται πως είναι πιθανόν να αγοράσει κάποια στιγμή και αντιγηραντικές κρέμες. Την τάση αυτή επιβεβαιώνει από την πλευρά της η δερματολόγος- αφροδισιολόγος, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κατερίνα Λαμπρινοπούλου. «Είναι λογικό, όταν υπάρχουν τα μέσα, οι άνθρωποι να θέλουν να δείχνουν νεώτεροι. Πάντως, οι συστατικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες κρέμες είναι οι ίδιες, ανεξαρτήτως φύλου. Ωστόσο, οι άνδρες είναι προτιμότερο να αποφεύγουν τη βιταμίνη Ε, για να μη γυαλίζει το δέρμα τους. Το ίδιο ισχύει και για τα προϊόντα με βασικό συστατικό τα Α-υδροξυοξέα, καθώς η χρήση της πρέπει να απέχει 12-14 ώρες μετά το ξύρισμα, διαφορετικά θα νιώσουν έντονο ερεθισμό».

Η βιταμίνη Α
Τα μυστικά των αντιγηραντικών καλλυντικών δεν σταματούν εδώ. «Δεν είναι τυχαίο που η βιταμίνη Α είναι γνωστή και ως βιταμίνη της αντιγήρανσης. Πιο αποτελεσματικά είναι τα ρετινοειδή- οξέα της συγκεκριμένης βιταμίνης-, που όμως στην χώρα μας υπάγονται στην κατηγορία των φαρμάκων. Συνεπώς, οι κρέμες που έχουν ως βασικό συστατικό τη συγκεκριμένη ουσία πωλούνται στα φαρμακεία - και συγκεκριμένα για την ακμή. Οι δερματολόγοι όμως τις προτείνουμε και για την αντιρυτιδική τους δράση, αν και τονίζουμε πως προκαλούν ξηρότητα και ερεθισμό», λέει ο κ. Λαμπρινοπούλου.

Η ρετινόλη (ακόμη ένα παράγωγο της βιταμίνης Α), η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη C, το υαλουρονικό οξύ και τα Α-υδροξυοξέα ΑΗΑ) είναι επίσης σύμμαχοι της νεότητας, σύμφωνα με τους ειδικούς.


«Μόλις τελειώσει το βαζάκι, θα τρέξω να αγοράσω άλλο»

Η ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΤΙΚΗ κρέμα έχει «πρωταγωνιστική» θέση στο μπάνιο του σπιτιού του, αν και παραδέχεται πως δεν έχει μπει ακόμη στο πρόγραμμα να τη χρησιμοποιεί κάθε ημέρα. «Είμαι αμελής. Με έχουν πείσει όμως πως θα με βοηθήσει, λόγω του τρόπου ζωής που κάνω».

Το ξενύχτι, ο καπνός από τα τσιγάρα και το αλκοόλ είναι ο κανόνας, αντί για την εξαίρεση στη ζωή του 33χρονου Κασσιανού Τζέλη. Και αυτό γιατί την ημέρα εργάζεται ως δημοσιογράφος, όμως το βράδυ βγαίνει στη σκηνή για να τραγουδήσει. «Με τέτοιες συνθήκες είναι λογικό να εμφανιστούν πιο γρήγορα τα σημάδια κόπωσης, κάτι που θα ήθελα να αποφύγω», παραδέχεται. Μάλιστα, τονίζει πως όταν θα του τελειώσει το πρώτο βαζάκι- το οποίο του το αγόρασε μία φίλη του- δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να επισκεφθεί ο ίδιος το φαρμακείο ή το κατάστημα καλλυντικών για να αγοράσει το επόμενο.


«Στέλνουμε το μήνυμα πως είμαστε παραγωγικοί»

«Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ τάση επιτάσσει οι άνθρωποι να δείχνουν ελκυστικοί- όποια και να είναι η ηλικία τους», λέει η ψυχολόγος- κοινωνιολόγος, ερευνήτρια στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών κ. Εβελύν Τσανίρα.

«Και αυτό γιατί όταν φαίνεται κανείς καλά, τότε αυτόματα περνά το μήνυμα πως συνεχίζει να διεκδικεί, να θέτει στόχους, να έχει φιλοδοξίες και συνεπώς να είναι παραγωγικός, άρα και ικανός στον εργασιακό τομέα». Όπως η ίδια παρατηρεί, το φαινόμενο αυτό γίνεται εντονότερο τα τελευταία χρόνια, καθώς επιμηκύνεται το προσδόκιμο ζωής, άρα οι δυνατότητες που έχει ένας άνθρωπος να βιώσει περισσότερες εμπειρίες, αλλά και να εκπληρώσει περισσότερες υποχρεώσεις και στόχους.

ΤΑ ΝΕΑ ON-LINE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου