Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Χίλιους πελάτες τον μήνα χάνει η ΔΕΗ

ΧΙΛΙΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ κάθε μήνα χάνει πλέον από τους ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος η ΔΕΗ, που γνωρίζει ότι αν δεν αντιδράσει αμέσως θα βρεθεί από θέση ισχύος σε θέση άμυνας. Ενώ πριν από περίπου έναν χρόνο δεν είχαν φύγει προς τους ανταγωνιστές παρά μόνο μερικές δεκάδες πελάτες της, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες η ΔΕΗ έχει απολέσει περίπου 7.000 πελάτες (νοικοκυριά, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις). Αν δεν κινηθεί γρήγορα προχωρώντας σε μειώσεις τιμολογίων αντίστοιχες με εκείνες του ανταγωνισμού, ενδέχεται η τρύπα αυτή στο τέλος του έτους να αριθμεί πολλές ακόμη χιλιάδες (ακόμη και 15.000-20.000 προβλέπει ένα σενάριο).

Κύκλοι της εταιρείας προαναγγέλλουν εδώ και μήνες τη μείωση των τιμών του ρεύματος στις επίμαχες κατηγορίες (μεγάλοι οικιακοί και εμπορικοί καταναλωτές) σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των ανταγωνιστών της (10%-20%), ωστόσο για να γίνει αυτό θα πρέπει η ΡΑΕ να εγκρίνει την πρόταση της ΔΕΗ για αναδιάρθρωση των τιμολογίων της, που εκκρεμεί από τον περασμένο Νοέμβριο, κάτι που δεν φαίνεται να επισπεύδεται. Ισως ο λόγος της καθυστέρησης να συνδέεται με το γεγονός ότι τυχόν μειώσεις στα εμπορικά τιμολόγια, ναι μεν θα συγκρατήσουν τους πελάτες αυτούς στο χαρτοφυλάκιό της, αλλά θα δημιουργήσουν μαύρη τρύπα στα έσοδά της, την οποία η επιχείρηση θα πρέπει να καλύψει από αλλού, αυξάνοντας άλλες κατηγορίες τιμολογίων, κάτι που δεν υπάρχει περίπτωση να εγκριθεί από την κυβέρνηση στην παρούσα συγκυρία.

Η πρόταση της ΔΕΗ
Γι΄ αυτό και η διοίκηση της ΔΕΗ έχει καταθέσει άλλη μία πρόταση, που επίσης όμως δεν έχει εγκριθεί: Να αναλάβουν και οι ιδιώτες να «επιδοτούν» τα πολύ χαμηλά και ζημιογόνα οικιακά, αγροτικά και άλλων κατηγοριών τιμολόγια που για κοινωνικούς λόγους η ΔΕΗ υποχρεούται από την εκάστοτε κυβέρνηση να διατηρεί παγωμένα. Η πρόταση προβλέπει ότι η «επιδότηση» από τους ιδιώτες θα είναι ανάλογη με την ποσότητα της ενέργειας που καταναλώνουν οι «καλοί» πελάτες και ότι θα τοποθετείται σε έναν κοινό κουμπαρά, τα κεφάλαια του οποίου θα καλύπτουν τις ανάγκες σε ρεύμα των συγκεκριμένων καταναλωτών.

Το θέμα αποτέλεσε ένα από τα βασικά αντικείμενα συζήτησης κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε πριν από περίπου δέκα ημέρες η ηγεσία της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ με την υπουργό Περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη, όπου οι συνδικαλιστές εξήγησαν ότι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι ιδιωτικές εταιρείες- επιλεκτική απόκτηση πελατών-φιλέτων σε ώρες που τους συμφέρουν- «νοθεύει τον ανταγωνισμό και καταληστεύει την επιχείρηση».

Η ΓΕΝΟΠ προαναγγέλλει ότι αν τις επόμενες εβδομάδες η υπουργός και η διοίκηση της ΔΕΗ δεν έχουν βρει μια λύση για να αλλάξουν αυτό το στρεβλό- κατά τη γνώμη της- μοντέλο λειτουργίας της αγοράς θα προχωρήσει σε δυναμικές ενέργειες και κινητοποιήσεις. Σημειωτέον ότι περισσότερο δραστήριοι στην αγορά από πλευράς ιδιωτών είναι η Verbund Εnerga (θυγατρική της αυστριακής κρατικής εταιρείας Verbund), η Αegean Ρower (συμφερόντων Ομίλου Μελισσανίδη) και η Εlpedison Τrading Εdison (θυγατρική των ΕΛΠΕ και της ιταλικής Εdison).

http://www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου